Bár 2013. szeptember 10., illetve 2014. szeptember 10. óta kizárólag az új GKI kártya birtokában lehet hivatásosan buszt, illetve 3,5 tonnánál nehezebb szállítójárművet vezetni, sokak még mindig nem szerezték meg a szakképesítést, illetve bizonytalanok egyes, a GKI kártyával kapcsolatos kérdésekben. Az alábbiakban a leggyakoribbakra talál választ.

A digitális tachográf üzemeltetéséhez szükséges chipes kártya birtokában vezethetek?

Az említett dokumentum, illetve a GKI kártya nem azonos; így a fenti önmagában nem elég ahhoz, hogy hivatásosan vezethessen 3,5 tonnánál nehezebb szállítójárművet. Ehhez meg kell szereznie a GKI kártyát is.

GKI kártya és Digitális tachográf chipkártya - a kettő nem ugyanaz!

GKI kártya és Digitális tachográf chipkártya – a kettő nem ugyanaz!

Szükség van új kártyára, ha a régi még nem járt le?

Akinek már 2013., illetve 2014. szeptember 10. előtt is volt GKI kártyája, és az még nem járt le, természetesen nincs újra szüksége; a lejárati időig a régi is érvényes.

Minden gépkocsivezetőnek kell GKI kártya?

Azoknak kell GKI kártyával rendelkezniük, akik 3,5 tonnánál nehezebb járművet szeretnének vezetni.

Mi történik, ha nincs kártyám?

Akár százezres bírsággal is sújthatja a hatóság, ha ellenőrzéskor kiderül, hogy nincs GKI kártyája.

A vállalkozóknak is kell GKI kártya?

Akár egyéni vállalkozóként, akár saját cége tevékenysége keretében, akár egy másik vállalat alkalmazottjaként maga vezeti a járművet, szüksége van a kártyára.

Csak belföldi szállítás esetén kell a kártya?

Nem; a szabály mindenkire vonatkozik, akár belföldre, akár külföldre szállít: az igazolvány minden az EU-, EGT- és AETR-tagállamban kötelező.

Hogyan lehet GKI kártyát szerezni?

A GKI alapképesítés vagy továbbképzés elvégzése és egy sikeres vizsga után kaphatja meg GKI kártyáját.

Mit tanulhatok a GKI továbbképzésen?

A tehergépkocsi vezetők többek közt elsajátíthatják a kisebb üzemanyag-fogyasztás és elhasználódás mellett történő, gazdaságos vezetés lehetőségeit, tanulhatnak az alternatív üzemanyagokról, illetve megismerkedhetnek a járművek konstrukciójával és a kipufogógáz-kezelő rendszerek működésével is.

Hasonló cikkek

A digitális tachográf kezelésére felkészítő tanfol... A digitális tachográf alkalmazása 2006 óta kötelező (az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135...
Egy jó szakma: belföldi és nemzetközi gépkocsiveze... Ha valaki frissen végzett belföldi és nemzetközi gépkocsivezető és mondjuk először keres munkát, ugyancsak örülni fog a netes találatoknak. Jóllehet a...
Hogyan tesz magabiztosabb vezetővé a szimulátoros ... A GKI képzés egyedülálló és hasznos része a szimulátoros oktatás, melynek köszönhetően a járművezető biztonságos körülmények között sajátíthatja el a ...
GKI vizsga menete – elmélet és gyakorlat A GKI képzések fajtái A közúti fuvarozásban dolgozó járművezetők munkavégzésének feltétele az Európai Unióban a GKI (Gépjárművezető Képesítési Igazol...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!