Az európai gazdaság legfőbb húzóereje továbbra is Németország, ahol sok más szakma mellett, folyamatosan hiány van nemzetközi gépkocsivezetőből is, de a közeli Ausztriában, sőt hazánkban is hasonló a helyzet. A nemzetközi gépkocsivezető szinte már hiányszakma.

Külföldön, belföldön… - a nemzetközi gépkocsivezető

Külföldön, belföldön… – a nemzetközi gépkocsivezető

Az alapképzés elvégzésének nincsen különösebb feltétele, bárki jelentkezhet, aki C1, C1+E, C, C+E kategóriájú és D1, D1+E, D, D+E kategóriájú – vagy ezekkel egyenértékűnek elismert – vezetői engedéllyel rendelkezik. Illetőleg vagy EGT-állam állampolgárnak kell lenni, vagy Magyarországon bejegyzett munkáltatónál kell dolgozni. Mivel a külföldi és belföldi vállalatok is emberhiánnyal küzdenek, így nemzetközi gépkocsivezetői bérezés is ehhez igazodik, ha valaki bírja a monotonitást és még vezetni is szeret, az keresve se találhatna jobb szakmát. Mivel a megszerzett GKI igazolvány egész Európában érvényes, így az említett Németországban, vagy Ausztriában – vagy bármelyik másik országban – is kényelmesen lehet munkát vállalni nemzetközi gépkocsivezetőként.

Mindent tudás az utakon

A tanfolyam menete mindössze négy nap, ami után nemzetközi gépkocsivezetői vizsgát kell tenni. Maga a vizsga írásbeli és gyakorlati részből áll és a hatóság által kijelölt időpontban történik. Sok egyéb mellett a tanagyag része a járművezetéshez kapcsolódó gépkocsivezetői ismeretek, a különböző előírások alkalmazása vagy a biztonsági szabályokon alapuló ésszerű vezetés. A pár napos kurzus mindenre felkészít, amit egy nemzetközi gépkocsivezetőnek tudnia kell. Pontosabban idegennyelv ismeretre sajnos nem, de annak sem kell megijednie, aki nem beszél angolul vagy németül, mivel a nemzetközi gépkocsivezetői munkához elegendő a nagyon csekély szókincs is.

Hasonló cikkek

Az e-learning előnyeiről Az e-learning, vagy távoktatás lényegében két okból kifolyólag született meg: egyrészt az internettel a technikai feltételek adottá váltak, másrészt, ...
Korlátlan lehetőségek Minden hivatásos sofőrnek kötelező GKI képzésen részt vennie, hogy GKI igazolványt kapjon és így jogszerűen végezhesse a munkáját. Legyen szó autóbusz...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Egy GKI vizsgával két szakma Azoknak, akik hivatásos sofőrként róják az utakat, 2009 óta kötelező GKI tanfolyamot végezniük, majd GKI vizsgát tenniük. Az alaptanfolyam mellett, to...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!